Intellinet

logo

Een mobile-only telefooncentrale, kan dat?

Wordt hybride werken het nieuwe normaal?

“Eén op drie professionals zou het liefst werken van thuis en op kantoor combineren.” (bron: https://www.hln.be/binnenland/hybride-werken-wat-wil-de-belg-nu-eigenlijk~a93103f3/)
Na het volledig thuiswerken door de coronacrisis, is het ‘hybride werken’ nu aan zijn opmars bezig. Maar is dit op vlak van communicatie allemaal haalbaar? Zorg je er dan als bedrijf voor dat je medewerkers overal beschikbaar zijn door mobiele toestellen en abonnementen? Maar wat als ze gebeld worden buiten de werkuren, gaan deze oproepen dan verloren of wordt er verwacht dat jouw medewerkers altijd beschikbaar zijn? Met een mobile-only telefooncentrale bieden we een eenvoudig antwoord op deze vragen.

Hou je work-life balance in evenwicht

Het ‘klassieke’ kantoor is de laatste jaren (en zeker de laatste maanden) enorm hard geëvolueerd. Het is bijna ondenkbaar geworden dat iedere werknemer dagelijks op kantoor aanwezig is en aan zijn of haar bureau zit met een eigen telefoontoestel. Omdat er tegenwoordig vanop verschillende plaatsen mag en kan gewerkt worden, maken bedrijven ook meer en meer gebruik van communicatie via GSM’s in plaats van de vaste toestellen. En hoewel dit allemaal zeer handig lijkt, want je bent namelijk altijd en overal beschikbaar, hadden de features van een telefooncentrale (ookwel PBX of PABX) toch ook een grote meerwaarde. Zo werden bijvoorbeeld inkomende oproepen door middel van een keuzemenu naar de juiste contactpersoon gestuurd of werd de voicemail automatisch geactiveerd na de kantooruren. Misschien begin je als bedrijf toch spijt te krijgen dat je de omschakeling naar mobiele toestellen hebt gemaakt, maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig…

Met CloudSIM van Intellinet kan je GSM namelijk ook gebruik maken van alle features die jouw (cloud) telefooncentrale te bieden heeft. Zo’n mobile-only telefooncentrale, wat wil dit nu zeggen in de praktijk?
Wanneer je werkdag er om 18.00u opzit, maar klanten proberen je toch nog te bellen, zal er een berichtje worden afgespeeld met de openingsuren van het bedrijf en de boodschap om later terug te bellen of een voicemail achter te laten. Maar dit wil niet zeggen dat vrienden of familie je niet meer kunnen bereiken. Dankzij de 2 gekoppelde nummers (zowel zakelijk als privé) ben je dus wel privé nog na 18.00h beschikbaar, maar niet meer voor het werk. Hetzelfde geldt voor het uitbellen met je mobiele nummer, hierbij heb je zelfs nog meer keuze. Met je privénummer bel je naar vrienden en familie, zoals je gewoon bent. Voor zakelijke telefoontjes heb je nog de keuze om je rechtstreeks nummer uit te sturen of om ervoor te zorgen dat de ontvanger het algemene bedrijfsnummer ziet.
Op feest- of sluitingsdagen wordt er op je vaste toestel een berichtje afgespeeld, bij CloudSIM is dit ook geen enkel probleem. In enkele klikken heb je dit opgenomen en actief gezet, zodat je medewerkers op hun vrije dagen ook niet gestoord worden.

Dankzij deze kleine automatisaties houden je collega’s hun werk en privé mooi gescheiden. Wat positief is voor je medewerkers, zal zich ook positief naar je bedrijf vertalen.

De juiste features zorgen voor meer efficiëntie

Eén van de meest gebruikte opties van een telefooncentrale is het eenvoudig transfereren naar collega’s, maar via een mobiel toestel gaat dit natuurlijk niet… of toch?
Het kan altijd voorkomen dat je iemand aan de lijn hebt die eigenlijk op zoek is naar een collega van een andere dienst, bijvoorbeeld van het salesteam. Met CloudSIM hoef je niet steeds de gegevens van de beller noteren, maar transfereer je even eenvoudig als met je vaste toestel. Een extra handigheid hierbij is dat je de beschikbaarheid van je collega’s weet, zo ben je zeker dat je jouw beller met een beschikbare medewerker in contact kan brengen.

Eén van de diensten die ook voor Corona al veelvuldig gebruik maakten van mobiele toestellen is het salesteam. Aangezien zij dikwijls onderweg zijn, is een mobiel toestel voor hen handiger als een vast toestel. Maar ook hier komt een telefoon niet altijd even goed uit, bijvoorbeeld wanneer ze net aankomen bij een klant. Met de feature Call Accept kan hij of zij eenvoudig beslissen om een oproep aan te nemen of om deze oproep af te laten handelen door de volgende collega in de voorgeprogrammeerde call flow. Zo hoef je jouw klant niet te laten wachten en kan de beller snel door een collega worden verder geholpen.

Een mobile-only telefooncentrale die is geboren en getogen in de cloud

Net zoals bij onze cloud telefooncentrales voor vaste toestellen kunnen wij ook jouw mobiele telefooncentrale vanop afstand helemaal instellen naar jouw wensen en noden, zonder dat we ter plaatse moeten komen. Met onze Custom Building Blocks stellen we in samenspraak met jou de juiste cloudoplossing samen voor jouw bedrijf, zonder dat er een overkill is aan (ongebruikte) features en kosten.
We willen hier natuurlijk niemand aanzetten tot het vervangen van alle vaste toestellen in het bedrijf, want onze mobiele cloudoplossing is namelijk volledig integreerbaar in jouw vaste telefonie. Als we dan toch evolueren naar ‘hybride werken’ is de stap naar ‘hybride communicatie’ ook snel gezet, of niet soms?

Heb je graag nog meer info over een mobile-only telefooncentrale?

Laat dan zeker je gegevens achter via onze contactpagina of

plan hier rechtstreeks een videogesprek in met een van onze specialisten.

SOLUTIONS

Add Your Heading Text Here