5 cijfers die aantonen dat VoIP de traditionele telefonie aan het verdrijven is.

Voice over Internet Protocol (VoIP), ook wel internettelefonie genaamd, is op weg om de dominante vorm van telefonie te worden. Door zijn goede kwaliteit, die minder kost dan een traditionele telefoonlijn, is dit nieuws geen verrassing voor de huidige gebruikers.

VoIP-technologie wordt meer en meer op maat aangeboden, met als gevolg dat er meer klanten investeren in VoIP. Aangezien VoIP vandaag de dag door meerdere providers wordt aangeboden, zien we ook betere deals voor VoIP-gebruikers. Dit vertaalt zich in besparingen voor iedere betrokken partij.

Door de snel groeiende populariteit gaan de experts ermee akkoord dat het uitsterven van traditionele telefonie onvermijdelijk is.

Hieronder kan u de 5 oorzaken vinden die aantonen dat VoIP de traditionele telefonie aan het verdrijven is:

1.Groeiend gebruik van Mobile VoIP

Marktonderzoek Bureau In-stat schat in dat er 288 miljoen mobiele VoIP-users zullen zijn tegen het einde van het jaar. Mobile VoIP maakt gebruik van uw mobiele dataplan om te kunnen bellen, terwijl dit niet kan met traditionele telefonie, wat ervoor zorgt dat deze technologie verouderd is. Juniper Research beweert in een ander rapport dat het aantal mobiele VoIP-gebruikers zal stijgen tot 1 biljoen tegen 2017. Mobile VoIP heeft duidelijk nog ruimte om te groeien. Bedrijven zouden klaar moeten zijn om de voordelen van Mobile VoIP te gebruiken.

2.Verdubbeling van het aantal gebruikers van een cloudtelefooncentrale

Het aantal gebruikers van een cloudtelefooncentrale zou volgens een rapport van Infonetics Research van 2012 tot en met 2016 moeten verdubbelen. Dit cijfer toont niet alleen aan dat er meer VoIP-klanten zullen bijkomen die een cloudtelefooncentrale gaan gebruiken, maar ook dat de klanten die reeds gebruikenmaken van VoIP-diensten, een stap verder gaan in het uitrollen van VoIP in hun bedrijf.

3.De toegevoegde waarde van de VoIP-industrie stijgt

IBIS World stelt dat de bijdrage van de VoIP-“industrie” aan het bedrijfsleven, ook wel de toegevoegde waarde van de industrie genoemd, jaarlijks zal stijgen met 15,3% tot het jaar 2017. De VoIP-industrie zal veel nieuwe banen creëren en dat in een periode van recessie of in de periode dat we aan het bekomen zijn van de recessie.

4.Marktgroei

Volgens het rapport van Infonetics Research zou VoIP voor bedrijven en consumenten samen een marktwaarde van 68,36 biljoen € bereiken tegen het einde van 2015. VoIP-providers zullen niet alleen meer verdienen, maar ook meer waard zijn, aangezien VoIP een noodzakelijker dienst zal zijn.

5.Meer abonnees

Volgens Infonetics is de groei van het aantal abonnees in 2011 gestegen met 14%, terwijl er op dat moment een minimaal aantal VoIP-providers op de markt was. Deze groei toont aan dat VoIP een mooie toekomst voor zich heeft.

Klantenservice

Wat kunnen we voor u doen?

+32 3 535 35 35

Maandag - Vrijdag, 8.00 - 18.00

Stuur een e-mail

Reactie binnen 24 uur

Skype gesprek

Maandag - Vrijdag, 8.00 - 18.00