BenedictusPoort stapt over van ISDN naar SIP Trunking

De uitdaging

  • Besparen op telefonie
  • Flexibele telefonie oplossing voor de huidige telefooncentrale

Visie

  • Test SIP trunk
  • Uitrol SIP Trunk Premium

Voordelen

  • Flexibiliteit van SIP trunking
  • Zekerheid in bereikbaarheid door Fail-over en een strenge SLA
  • Lagere abonnementskost en besparing op het belverbruik

Voor de BenedictusPoort is technologische versnelling een focuspunt. Daarom is de school recent omgeschakeld naar de nieuwe SIP Trunk Premium oplossing van Intellinet. 

Onder het motto "BenedictusPoort is een school die voor vernieuwing kiest" wil de school hun leerlingen klaarstomen voor economische, maatschappelijke, wetenschappelijke en technische opleidingen. Daarom moet de school ook het voortouw nemen in vernieuwing en is de stap naar de SIP trunk Premium van Intellinet een logische keuze. 

FLEXIBILITEIT

Een paar jaar geleden heeft de school een investering gedaan in een nieuwe IP-PBX, een telefooncentrale die op de school zelf werd geïnstalleerd maar die buiten analoge telefonie ook overweg kan met VoIP. Zij hebben deze beslissing genomen omdat ze ervan overtuigd waren dat VoIP voor telefooncentrales, ook wel SIP Trunking genoemd, de toekomst is voor telefonie. 

"We kozen voor Intellinet omdat zij de enige provider waren met een scherpe SLA en die SIP trunking ook in een testopstelling konden aanbieden zonder dat we direct al vast zaten aan een contract".  Omdat de ouders, leerkrachten en leerlingen steeds de school moeten kunnen bereiken, is het zeer belangrijk dat de school garanties krijgt dat de telefonie steeds werkt. Indien dit niet het geval is, krijgen zij een compensatie voor de geleden schade. Dit heeft hen het vertrouwen en de zekerheid dat Intellinet er alles wil aan doen om de SIP Trunk Premium up en running te houden. Aangezien de SIP trunk Premium gebruik maakt van hun bestaande internet verbinding en Intellinet deze internet verbinding niet in hand heeft hebben we een fail-over ingesteld op de SIP Trunk Premium van de BenedictusPoort waarbij de gesprekken omgeleid worden naar meerdere GSM's wanneer de SIP Trunk Premium niet meer registreert op de telefooncentrale.

Aangezien een goede werking van de SIP trunk Premium bij de school afhankelijk is van het interne netwerk en de beschikbare bandbreedte, biedt Intellinet ook hun SIP Trunk aan in een test versie waarbij de school de SIP trunk gedurende één maand gratis kon testen.  Zo kon de school zelf hun netwerk VoIP klaar maken en hadden ze al eens geproefd van de goede kwaliteit van de gesprekken en dienstverlening van Intellinet. 

BESPAREN OP TELEFONIE

Vroeger betaalde de school per ISDN lijn 39€ per maand; zo hadden ze er 4 wat neer komt op een maandelijks abonnement van 156€ per maand. Nu betaalt de school slechts 56€ per maand aan abonnementen, waarbij de SLA en de fail-over inbegrepen zit. Ook hun verbruik is gereduceerd tot de helft van vroeger wat neer komt op een jaarlijkse besparing van 4000€. Geld dat ze goed kunnen gebruiken om hun leerlingen te helpen in hun ontwikkeling. 

WAT BRENGT DE TOEKOMST

Aangezien de school vernieuwing hoog in het vaandel draagt is de school nu reeds de eerste gesprekken aan het voeren om de huidige telefooncentrale te vervangen door een Cloud telefooncentrale van Intellinet. Zo is nu al duidelijke dat dit de volgende stap zal zijn omdat de onderhouds -en softwarekosten uit de pan vliegen en zij zelf meer kunnen gaan beheren met de Cloud Telefooncentrales van Intellinet. 

Conclusie: 

De BenedictusPoort heeft gekozen voor Intellinet omdat ze niet alleen konden besparen op hun telefonie maar ook omdat de aangeboden oplossing veel flexibeler is dan hun oude oplossing. De dienstverlening en de oplossing zorgt ervoor dat de BenedictusPoort de relatie met Intellinet niet alleen zal behouden maar ook zal versterken..

 

Bekijk onze klanten 

Meer weten over onze
diensten?

Onze verkoopsmedewerkers staan klaar om u geheel vrijblijvend al uw vragen te beantwoorden en samen te zoeken naar een oplossing op maat van uw behoeften.

Klantenservice

Wat kunnen we voor u doen?

+32 3 535 35 35

Maandag - Vrijdag, 8.00 - 18.00

Stuur een e-mail

Reactie binnen 24 uur

Skype gesprek

Maandag - Vrijdag, 8.00 - 18.00